20.11.17

Kousíčky




Kousky černého batohu, který se mi v neděli nepodařilo nafotit celý.


Odstřižky v koši. Někdy mám pocit, že z toho,co je v koši je vidět víc, co šiju než z toho, co mám na stole. Dnes jsme nařezala vnější látky na  batohy v nových barvách - khaki, středně hnědá, studeně zelená a červená.


Okousané zbytky tvarohového koláče. Chystala jsem se, že ho ráno nafotím a dám sem konečně recept, ale tohle na mne zbylo po snídani těch našich jedlíků a to Jů ho dostala jen na svačinu. Je to můj nejčastěji pečený koláč. Velmi rychlý a všem chutná. Během čtvrt hodiny od chvíle, kdy se rozhodnete péct ho máte v troubě a k tomu stihnete umýt i ty dvě mísy, míchadlo a stěrku, co jste potřebovali při přípravě.

V jedné míse rukama smícháme 125 g másla, 1 žloutek, 60 g cukru a 150 g hladké mouky. V druhé míse míchadýlkem smícháme 250 g tvarohu, půlku vanilkového pudinku, jedno celé vajíčko, 120 g cukru a 250 ml mléka. 

Do kruhové formy na koláč dáme celou hroudu těsta a ručně ji pokud možno rovnoměrně rozprostřeme po celém dně a obvodu. Těsto je lepivé, nemá cenu se s ním válet. Tvarohovou směs nalijeme do formy. Formu je dobré položit na velký plech a s ním dávat do trouby. Pečeme na 180°C asi půlhodiny dokud tvaroh neztuhne a těsto není upečené. ten plech tam 

Poznámky: Obvykle na těsto míchám hladkou bílou mouku s hladkou celozrnnou v poměru 1:1. Také snižuji množství cukru, ale jen o pár gramů. Vajíčko z tvarohové směsi lze vynechat. Pudink lze nahradit 20 g kukuřičného škrobu a vanilkovým cukrem/vanilkový extraktem. Ten plech pod formu dávat proto, že směs je velmi tekutá a obvykle mi při manipulaci vyšplíchne ven.

Dobrou chuť.


3 comments:

  1. Evi, uz ho mam v troube, slibila jsem Jachymkovi, ze ho bude mit k odpoledni svacine ☺. Diky za recept! Jitka

    ReplyDelete
  2. Evi, batoh je perfektní:-)))

    ReplyDelete
  3. Děkuji za recept na koláč, těším se až ho vyzkouším :)

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.