19.2.18

Pikniková deka ze zbytků I


Obrovskou piknikovou deku pro naši rodinu mám v plánu už několik let. Od začátku mi bylo jasné, že bude z těch kousků krásných i méně krásných látek, který mi zbývají po jiném šití. Asi před rokem jsem si vybrala pattern (nevím, jak to nazvat česky, snad vzor), který je zdarma a je jednoduchý na ušití. Dokonce jsem už ušila jeden blok na zkoušku a nařezala pár stovek čtverečků 7.5 x 7.5 cm. Jenže jsem stále váhala ohledně změny postupu šití, aby u něj nebylo tolik nevyužitelných zbytků a také jsem si nemohla vybrat vhodnou neutrální látku na pozadí. Bílá by se moc špinila a zároveň jsem se bála, že se mi jiná barva nebude líbit. 


A se přede mnou najednou na Instagramu objevil vzor, který jsem už znala, ale tentokrát mi přišel jako ten pravý pro mé potřeby. Jmenuje se Scrappy Trip Around the World. Vychází z klasického bloku Many Trips Around the World, který je narozdíl od toho "zbytkového" dobře organizovaný a na hlavních diagonálách jsou čtverce ze stejné látky.


Hned jsem se do toho dala a ušila ze svých nařezaných čtverečků jeden blok na zkoušku. A líbil se mi. Bláznivý, barevný, ulítlý. 


Omlouvám se za tři podobné fotky, ale vyjadřují mou velkou radost nad objevením poměrně rychlého a samoorganizujícího způsobu sešívání čtverců. Řetězení při šití už asi všichni znáte, ale znali jste tento způsob? Říkám mu maticové řetězení a je naprosto geniální, protože si stačí na začátku šití čtverce pěkně porovnat a pak už můžu šít bez jediného pohledu na kontrolní obrázek nebo fotku.


Nebudu Vás déle napínat. Návod není z mojí hlavy a najdete ho zde. Stačí ho jednou zkouknout a bude Vám to jasné. 

Takhle to bude vypadat. Šíleně, barevně aneb jak by řekl můj muž: " Hmmmmmmm, ta nejkrásnější červeno-oranžovo-žluto-zeleno-tyrkysovo-modro-fialovo-bílá deka, jakou jsem kdy viděl."

7 comments:

  1. Váš muž by měl pravdu :-)! Hana

    ReplyDelete
  2. Deka je bláznivě barevná a já obdivuji vaši preciznost a sílu vytrvat.
    Sama jsem netrpělivá a mám ráda projekty, které vzniknout hned.
    Těším se na finální podobu.
    Lenka B.
    PS: Kdy to stíháte?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lenko, na přesnost u této deky jsem se rozhodla, že dlabu. Vytrvalost, to se uvidí, jak mi to nadšení vydrží. Musím kout železo dokud je žhavé a ted mne to baví, tak tomu venuji každou volnou chvilku. Po delsi odmlce je tezsi se do toho pustit zase znovu.

      Ja jsem dost netrpelivá, ale zároven vytrvala. myslím, že se v cestine lidem casto pletou tyto dve trpelivost a vytrvalost.

      Delete
  3. Evi,
    alespoň nemusí muž přemýšlet jakou barvu vlastně ta deka má ;-)
    Strefí se s každou :-D
    Bude nádherná !
    Moc děkuji za návod, jak na čtverce, zrovna se chystám na jednu malou klučičí :-)
    Mě se totiž ty čtverce záhadně posouvají ve švu :-o
    A to špendlím, měřím, stehuji,...chce to asi více trpělivosti a praxe !
    Nedávno jsem dělala holčičí, a objevila jsem jak na lem, bez šikmého proužku a hned mi práce šla lépe od ruky :-)
    Vychytávky se hodí!

    ReplyDelete
  4. Evi, krásné. Moc se těším na hotovou deku. Obdivuji nejen deky. Krásná práce!!
    Však jsem už psala.
    Krásné dny a velikou chuť do šití.
    Bohunka

    ReplyDelete
  5. To je krása! A jste prima rodinka! Jana

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.