4.4.17

Jak balím balíčky


Že se poslední dobou hodně snažím redukovat odpad, který naše pětičlenná rodina produkuje, jste si už asi všimli. Baví mě o tom přemýšlet, ale nehodlám se kvůli tomu nějak zásadně omezovat a dělat něco, co je mi nepříjemné. V něčem se mi to daří, v něčem ne.

Před Vánoci jsem hodně řešila, jak balit balíčky bez izolepy. Používala jsem provázky na převázání, ale nepřipadaly mi úplně spolehlivé a přece jen se by trochu prodražily, kdabych musela kupovat nové. Až Beina kniha mi pomohla vyřešit můj balící problém - Bea navrhuje použít obyčejnou balící páskou z dob našeho mládí. Když jsem ji šla kupovat do papírnictví, tak jsme na sebe s prodavačkou vyplázly jazyky - jakože myslím tu, co se olizuje.

Tahle páska je papírová, takže papír použitý na zabalení balíčku lze hodit bez výčitek svědomí do modrého kontejneru. Její další výhovou je, že není nijak balená, není v ní ani papírová rolička, je jen přelepená samolepkou s čárovým kódem. Překvapivě dobře drží.

Nosítko na panenky v tomto balíčku je zabalené do recyklovaného plastového sáčku, protože i přes moje snahy se ke mě stále nějaké dostávají. Balící papír je znovu použitý náš vánoční. Vím, že takto zabalený balíček není žádná krása, ale příroda je pro mne v tomto případě přednější než na pohled nádherně zabalený balíček.

7 comments:

  1. Takto zabalený balíček je nádherný! K.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji. Mě se líbí, ale přece jen někdo si dává na balení víc záležet. Já osobně i jako adresát balíčků oceňuji jednoduchost bez dárečků, stužek a papírků navíc, které pak musím uklízet.

      Delete
  2. Děkuju za tip, řeším teď, čím lepit balíčky (prodávám nějaké své staré knížky), protože běžné plastové izolepy nějak nedrží... tu papírovou pásku vyzkouším.

    ReplyDelete
  3. Přesně jak píšete - recyklovat, přemýšlet, ale nezbláznit se z toho. Takhle teď žiju. Myslím, že zodpovědněji k životnímu prostředí než většina lidí v okolí, ale neosypu se z igelitového pytlíku nebo plastové krabičky.
    Dárky a balíčky jsem letos balila podobně jako Vy.
    Děkuji za inspirativní blog!
    Pavla

    ReplyDelete
  4. A já pořád přemýšlela, jak nahradím izolepy. Díky za tip. I když Beu ted čtu, tak u balících tipů ještě nejsem....

    ReplyDelete
  5. Pěkné. Tleskám. Jako občasný zákazník Fleru občas kroutím hlavou nad množstvím blbostí, které dostanu spolu s objednaným zbožím. Jásala bych nad takto zabaleným balíčkem.
    A souhlasím i s tím, přemýšlet, jednat, ale nezbláznit se z toho. Ušité pytlíky nosím v tašce, ale když si je tam občas zapomenu vrátit, tak bez nákupu z obchodu neodejdu.
    Hezký víkend.
    Lucie

    ReplyDelete
  6. Balíček vyzerá pekne. Ale ak ho posielate poštou, bála by som sa skôr natrhnutia rohu. Ja vždy poctivo zalepujem všetky záhyby, možno až paranoidne.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.