16.3.17

V jednom sledu

Moc se těším až začnu šít jednu novinku, kterou chystám. Jenže nejdřív práce a pak zábava. Jáík přes zimu vyrostl z softsheláků a potřeboval na jaro rychle nějaké nové. Sáhla jsem do svých zásob softshelu (stále jsou větší než bych chtěla) a vytáhla šedý melírovaný a zbytky jednobarevných. Z jednobarevných kousků jsou trojbarevné gatě, téměř stejné jako nosil už na podzim. Jednak mě ta kombinace velmi baví, jednak se mi povedlo zužitkovat menší kousky, což je jinak často problém. Nejvíc mě těší, že té tmavěmodré už nezbyl ani jeden použitelný kousíček.

Ráda šiju víc stejných nebo podobných věcí zároveň. Práce mi jde rychleji od ruky, nemusím pro každou věc zvlášť vytáhovat látku, střih, řezací podložku a kolečko, převíjet nitě na spodní cívku a měnit nitě v overlocku. Udělám to pro víc kousků zároveň a ušetřím spoustu cenného času. Pár tipů a triků na šití více kousků naráz najdete na mém oblíbeném australském blogu.

Když už jsem tedy měl vytažený ten šedý softshel, ušila jsem gatě rovnou ve třech velikost. Jedny gatě na letošní jaro, jedny na podzim a jedny na příští jaro a snad i podzim. K tomu dvoje tepláky z ulítle veselé látky pro sebe a pro svou sestru.

Šití kalhot na třetí dítě má tu výhodu, že stačí vytáhnout dávno vyhotovený střih ze složky, zúžit nohavice podle poslední módy a můžete se hned pustit do šití.

Při archivování střihů používám trik své maminky a přikládám ke střihu malý odstřižek látky, ze které jsem podle něj šila. Pak stačí ten kousíček uvidět a je to jako když Hercule Poirot v Pěti malých prasátkách dává svědkům dávné vraždy přivonět k jasmínové voňavce. Všechno se hned lépe vybaví.

4 comments:

  1. Jé, ty odstřižky, to je dobrý nápad. Já si maluju na složku náčrtek a píšu si to slovy. Ale tohle mě nenapadlo. Díky :)

    ReplyDelete
  2. Líbí se mi ten australský blog, díky za tip. Některé věci určitě vyzkouším, jen si říkám, jak to, že mě to nenapadlo samotnou :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ten je blog je takový trochu jiný. Zkoušení nových věcí zdar!!!

      Delete

Děkuji za Vaše slova.