18.2.17

Müsli čtverečky


Dlouho jsem hledala ten správný recept na müsli tyčinky a teď mám dva. První z nich je na super zdravé tyčinky bez přidaného tuku, které lze navíc jako bonus upéct zcela bez obalově - všechny suroviny se dají koupit na váhu. Recept mi přišel emailem od Florentýny, autorky Kuchařky pro dceru. Jestli ještě nejste v jejím emailové klubu, tak se přidejte, píše dobře, vtipně a inteligentně, a i když podle ní skoro nevařím, tak se při čtení emailů a receptů velmi bavím a hodně dovzdělávám.

Tyhle zdravější tyčinky jíme jen my dva s Jáíkem, holky odmítají byť jen ochutnat.



 Druhý recept podle Zuzky z Bagme je už trochu méně zdravý, ale o to chutnější. Při prvním čtení mě množství přidaného tuku odradilo od jeho vyzkoušení, ale po čase jsem se odhodlala. Část másla (mléčného tuku) jsem nahradila vodou a šlo to. Dvě děti ze tří tyčinky i drobky z nich jedly. Včera jsem je (tyčinky, néé děti) pekla zcela bez másla, jen s arašídovým máslem, což jsou v podstatě 100 % arašídy s trochou rostliného oleje. Tyčinky jsou výborné i tak. Chutnají po burácích a čokoládě.



Oba druhy tyčinek drží při sobě trochu hůř než ty z obchodu, takže si člověk při jejich konzumaci musí dávat pozor, aby drobil do dlaně, ale stojí to za tu trochu patlání se s těstem.


My už máme za okne jaro aneb po dlouhé době jsem měla příležitost vytáhnout z banánovky jednu z váz. Pořád mě trochu mrzí, že nemám žádnou poličku, kde bych je mohla vystavit, ale snad se to časem změní.

6 comments:

  1. Florentýna je skvělá, četla jsem její kuchařku i v porodnici. Doktoři z toho byli lehce v šoku, že se dá v posteli číst kuchařka :) A poličky jsou skvělá věc - podařilo se mi jednu vybojovat teprve před pár dny a mám z ní ohromnou radost.

    ReplyDelete
  2. Evi, tyčinky vypadají bezvadně:-) Jednou jsem je taky pekla, ale vzniklo z nich sypané mysli... to mě trochu odradilo. Zkusím tvoje recepty s Emičkou:-) Ahoj do matičky Prahy!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nicenko, tyhle recepty opravdu funguji. jen u Florentyniny je potreba den predem namocit susene ovoce.

      Delete
  3. Nádherná jarní kytice! A ty vázy rozhodně musí ven, Vaši sbírku obdivuju.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkuji. Měla jsem dnes chvilku pro sebe a našla vázám místo. Už mi tu dělají radost i bez poličky.

      Delete

Děkuji za Vaše slova.