21.6.15

Stříbření 2015 aneb celý den bez podprsenky


Stejně jako loni a předloni jsme vyrazili na Stříbření. Vlakem z Brna do Kutné Hory a večer zase zpět. Dlouho jsem přemýšlela, jestli jet rovnou v kostýmu. Bála jsem se, že se šaty roztrhnou, že mě budou moc tísnit, že budou kousat. Nic z toho se nekonalo. Byly příjemné a pohodlné celý den. Prsa podpíraná jen šaty šitými na tělo (vlastně i přímo na těle) držela na svém místě a díky hloubce výstřihu se v nich i dalo poměrně pohodlně kojit bez nutnosti povolování šněrování.

 Letos se slavnost konala v zahradách u chrámu svaté Barbory.Velmi dekorativní a panoramatické prostředí, muž si však stěžoval, že tam nebylo dost místa pro pořádný rytířský turnaj.


Jáík v košilce šité ze zbytků zbytkovatých už loni. Kupodivu mu padla jako ulitá. Čepeček jsem šila v noci před akcí. Velmi podrobný návod zde.


Jů sice vyrazila z domova v nových gotických šatech, ale ještě ve vlaku se převlékla do kostýmu rytíře, který jsme s mužem vyráběli v únoru na maškarní do školky.


 Muži jsem ušila tuniku z bílého lnu. Návod najdete třeba zde.


Po roce opět foto se Stassy. Jejich Jaíčka se narodila tři dny po našem Jáíkovi.



Dovádění na nástupišti při čekání na vlak. 


Šaty šité pro Jů si půjčila její kamarádka, která jela s námi. Jsou ze světle modrého lnu. Mají dlouhý rukáv, šněrování  a historický střih sukňové části.

8 comments:

  1. Fotky z nástupiště jsou moc pěkný.

    ReplyDelete
  2. Evi,ta tunika pro muže je krásná!!!!Gabriela

    ReplyDelete
  3. Pěkné fotky, už jsem si prošla některé na ND a těšila se, že tu budou další :) Stříbření mě láká, tak třeba příští rok, to už by to mohlo být i s holkami schůdné.

    ReplyDelete
  4. Jste moc krásní a teda taky musím zkusit cotehardie nebo cokoliv co drží prsa :) nebo aspoň pokořit to šněrování, které mám na všem totálně nehistorické, protože se bojím, že to kvuli kojení narychlo nerozšněruju

    ReplyDelete
  5. Evi, fotky krásné jako vždy. Tady i na ND. Díky za ně. :-)

    ReplyDelete
  6. Celá rodinka jako z husitské doby ;-)
    Úžasné kostýmy a ty jsi Evo velmi šikovná švadlenka :-)
    Obdivuji i Váš rodinný výlet vlakem až do Kutné Hory!

    ReplyDelete
  7. To je nádhera, ani jsem netušila, že takové slavnosti v KH bývají. Příští rok napravíme! :-) Kostýmy jsou úžasné!

    ReplyDelete
  8. Nádherné fotky, Evi, stínové jsou top.
    Taky radost vidět Stassy a Janičku, dík.
    Opatrujte se a hezky užijte léto, J.

    ReplyDelete

Děkuji za Vaše slova.